REKLAMAČNÍ ŘÁD
Zboží, u kterého se v průběhu záruční doby vyskytne vada, má kupující možnost reklamovat a to bez zbytečného odkladu poté, co vadu zjistí. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení zboží způsobené jeho používáním.
Zboží může být k reklamaci přijato, pouze pokud je čisté a vyprané. V opačném případě nebude zboží k reklamaci přijato a bude vráceno.
Prodávající rozhodne o způsobu řešení uplatněné reklamace nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne obdržení reklamovaného zboží včetně důvodu reklamace - viz Formulář pro reklamaci níže. Prodávající nenese zodpovědnost za vady vůči třetím stranám, které koupily výrobek od kupujícího.
Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou kupující nemohl užívat zboží z důvodu vyřizování oprávněné reklamace. Datum zahájení vyřizování uplatněné reklamace je totožný s datem uplatnění reklamace.
V případě poskytnutí slevy na výrobek nelze výrobek později reklamovat pro vadu, za kterou byla sleva poskytnuta.
Na základě reklamace prodávající stanoví způsob vyřízení reklamace, a to jedním z níže uvedených způsobů:
o opravou a předáním opraveného výrobku,
o výměnou výrobku,
o vrácením kupní ceny za výrobek,
o poskytnutím přiměřené slevy z kupní ceny výrobku,
o odůvodněným odmítnutím uplatnění záruky.
Pokud se reklamace týká odstranitelné závady, bude reklamace vyřízena následujícím způsobem dle volby prodávajícího:
o opravou a předáním opraveného výrobku,
o výměnou výrobku.
Není-li takový postup možný, má kupující nárok na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo na odstoupení od kupní smlouvy.
Pokud vadu nelze odstranit nebo pokud byla totožná vada po reklamaci odstraněna opakovaně nebo pokud výrobek s více vadami neumožňuje náležité užívání, prodávající vyřídí reklamaci následujícím způsobem dle volby prodávajícího:
o výměnou zboží za zboží stejné hodnoty dle souhlasu kupujícího,
o poskytnutím přiměřené slevy z kupní ceny zboží,
o vrácením kupní ceny za zboží.
Pro účely reklamace je za opakovaně odstraněnou závadu považován výskyt totožné závady, která byla odstraněna již nejméně dvakrát. Za výrobek s více vadami se považuje výrobek, který má současně alespoň tři vady bránící jeho řádnému užívání.
Nárok kupujícího uplatnit reklamaci u prodávající zanikne v následujících případech:
- kupující neuvede informace potřebné k identifikaci objednávky k zakoupenému zboží (číslo objednávky, číslo daňového dokladu);
- kupující neuvede důvod reklamace,
- kupující způsobil mechanické poškození výrobku sám neopatrným zacházením, manipulací nebo zanedbáním péče o zboží;
- kupující používal výrobek v podmínkách, které neodpovídají přirozenému prostředí z důvodu vzdušné vlhkosti, chemických či mechanických vlivů;
- kupující poškodil výrobek v důsledku neobvyklého zatížení nebo používání v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci;
- nedodržením způsobů ošetřování viz symboly pro čištění uvedené na zboží;
- zasláním zboží bez popisu důvodu reklamace;
- zasláním špinavého nevypraného zboží;
- uplynutím záruční doby.
Lhůta na vyřízení reklamace činí 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. V případě, že prodávající neobdrží veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (např. příslušné dokumenty, zboží atd.), běh lhůty na vyřízení reklamace se pozastavuje a prodávající vyzve kupujícího k doplnění podkladů. Běh lhůty se obnovuje teprve dodáním chybějících podkladů prodávajícímu.
Prodávající uvědomí kupujícího o ukončení reklamace a o jejím výsledku bez zbytečného odkladu a o způsobu stanovení postupu pro vyřízení reklamace kupujícímu vystaví písemné potvrzení.